זכויות יוצריםלשון הרעפטנטיםדיני אינטרנטסימני מסחראודותצור קשר
EN
072-3305991 לייעוץ ראשוני

רשם סימני המסחר – המדריך המלא!

27/03/2013

סימני מסחר הם חלק בלתי נפרד ממציאות החיים המסחרית בעולם המודרני, מושג זה מתייחס לסמלים בהם משתמשים גופים שונים על מנת לבדל אותם מאחרים, לזהות שירותים או מוצרים שלהם ולבנות לעצמם את המוניטין העסקי שלהם. סימן מסחר יכול להיות רשום ושאינו רשום.

הפרה של סימן מסחרי מהווה עבירה שיכולה לזכות את הנפגע בסעדים השונים הקיימים בחקיקה.

סמכויותיו של רשם סימני המסחר ותפקידו על פי חוק

רשם סימני המסחר הוא הגוף האחראי על רישום סימני מסחר בישראל, הפועל מכוח פקודת סימני מסחר [נוסח חדש] תשל”ב-1972 ובעל תפקיד בהיקף רחב. הפקודה קובעת בסעיף 5 שלתפקיד הרשם ימנה שר המשפטים עורך דין שהנו עובד מדינה הכשיר לכהן כשופט בבית המשפט המחוזי.

הרשם  הינו בעל הסמכות לנהל את פנקס סימני המסחר הרשומים בישראל, לדון, לקבל, למחוק, לשנות, לתקן טעויות, לדחות מסיבות שונות בקשות לרישום סימן, לדון בהתנגדויות לרישום במידה והוגשו ועוד.

ערעורים על החלטות לדחיית סימן המסחר יוגשו לפי סעיף 19 לחוק לבית המשפט המחוזי בעל הסמכות המקומית לדון בתביעה לפי תקנות סדר הדין האזרחי תשמ”ד-1984 והמשיב יהיה הרשם.

ההליכים העיקריים המתנהלים בפני רשם סימני המסחר הם התנגדויות לרישום סימני מסחר, בקשות לביטול או מחיקת סימן ותחרות במקרה שהוגשו לרשם שתי בקשות מתחרות ודומות.

העילות להתנגדות לפי סעיף 24 לפקודה יכולות להיות בעלות קודמת על סימן המסחר או נימוק אחר המצדיק את הסירוב.

ערעור על החלטת הרשם במקרה של התנגדות יוגש לפי סעיף 25 לבית המשפט המחוזי בתוך 30 יום.

במקרה שהוגשו בקשות מתחרות, קיימת לרשם הסמכות בסעיף 29 שלא לקבל את הבקשות עד שבעלי הדין יסכימו ביניהם על הזכויות ובהיעדר הסכמה מצדם עד שיחליט מסיבות מטעמו איזה בקשה צריכה להתקבל.

סעיף 29 (ב) מורה שגם על החלטה מסוג זה קיימת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 30 יום.

במקרים שהחליט הרשם בהתאם לסעיף 36 לפי בקשת בעל הסימן לבצע בו שינויים, רשאי בעל הסימן להגיש ערעור על החלטתו לבית המשפט המחוזי.

קיראו בהרחבה בנושא: ביטול סימן מסחר

דוגמא מתוף פסק דין בערעור על החלטת רשם סימני המסחר

עש”א 49831-01-11 Upcoming TM SA נ’ European Sports Merchandising – ערעור על החלטתו של רשם סימני המסחר בתאריך 27 לאוקטובר 2010 בעניין רישום סימן מסחר מס’ 189564 “KILLAH” כסוג 25. הרשם קיבל את התנגדות המשיבה שסימן המסחר שהוגש על ידי המערערת דומה לשלה.

המערערת היא חברה איטלקית שמשווקת פרטי אופנה לנשים והמשיבה היא חברה צרפתית שמשתמשת בשמו של הגולש הצרפתי Killy. לאור הדמיון והפוטנציאל להטעיה בין שני השמות נדחתה בקשת הרישום של המערערת שטוענת לחוסר דמיון.

כבוד השופט סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב גדעון גינת מקבל את הערעור ודוחה את החלטת הרשם, לדידו לא מתקיימים הקריטריונים הדרושים למבחן ההטעיה שכן הצליל והמראה של כל אחד מהסימנים שונה, הסימנים אינם רשומים לטובת אותו סוג טובין שכן האחד מתייחס לפרטי אופנה לנשים והשני למוצרי ספורט ושני הסימנים פונים לקהל יעד שונה.

יצירת קשר עם רשם סימני המסחר

רחוב אגודת ספורט הפועל 1, הגן הטכנולוגי, בניין מס’ 5, ירושלים, מיקוד 96951. טלפון: 02-5651627 פקס: 02-5651717. קבלת קהל במשרדי רשם סימני המסחר מתקיימת: בימים א-ה, בין השעות 13:30 – 08:30. כמובן שאנו ממליצים להעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום סימני המסחר, בכל עניין הנוגע לפעולותיו החוקיות של הרשם.

מאמרים נוספים בשבילכם
על פרויקט פינוי בינוי עירוני
קראו עוד
הצהרת נגישות
קראו עוד
עורך דין לשון הרע
קראו עוד
זקוקים לייעוץ? בואו נדבר!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


    תחזרו אליי