זכויות יוצריםלשון הרעפטנטיםדיני אינטרנטסימני מסחראודותצור קשר
EN
072-3305991 לייעוץ ראשוני

הפרת סימן מסחר

14/09/2014

הסיבה בגינה מוגשת תביעת הפרת סימן מסחר היא על מנת לקבל צו מניעה במידה וסימן המסחר אינו רשום או על מנת לקבל צו מניעה וסעדים נוספים במידה והסימן רשום בפנקס סימני המסחר. כל שימוש של גוף אחר או אדם אחר בסימן המסחר או בסימן שמזכיר את הסימן של התובע במידה כזו שיש בה כדי להטעות את הציבור ולבלבל בין הסימנים יכולה להוות עילה להגשת תביעה.

הגשת תביעה לצו מניעה

את הבקשה להוצאת צו מניעה מגיש בעל הסימן לבית המשפט המחוזי. במסגרת התביעה עליו להגיש בקשה לקבלת צו מניעה זמני על מנת למנוע מהנתבע לסחור במוצרים שנושאים את הסימן הזהה או הדומה לסימן של שבבעלותו ע.ד למתן פסק הדין.

צווי חיפוש ותפיסה

במידה וברשות הנתבע קיימים מוצרים מפרים, הרי שיחד עם צו המניעה ניתן להגיש בקשה לצו חיפוש ותפיסה על מנת למנוע את ההעברה של המוצרים המדוברים לשוק. כמו כן תפיסת המוצרים מיועדת עבור שימוש במוצרים כראיות לכל דבר בבית המשפט. בסיום התובענה עומדת לרשותו של בית המשפט האפשרות להורות על השמדת המוצרים, העברתם לידי התובע תמורת סכום כסף מסוים או להורות על ביצוע של כל פעולה אחרת במוצרים.

תביעה לפיצוי כספי

מאחר והמשמעות הבסיסית של סימן המסחר היא לשמור על קהל הלקוחות של בעל הסימן, הרי שבמקרים מסוימים התובע יכול לצרף לצו המניעה תביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק שנגרם לו כתוצאה מההפרה. אמנם לא תמיד ניתן להוכיח כי אכן נגרמו לתובע נזקים אך אפשרות זו שרירה וקיימת.

חשוב לציין שלפי חוק עוולות מסחריות גם במידה ולא הוכח שנגרם נזק לתובע, הרי שבית המשפט עדיין יכול לפסוק לזכותו פיצוי עד לסכום של מאה אלף שקלים לכל הפרה ללא הוכחת נזק. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שפגיעה במוניטין היא פגיעה שיכולה ללבוש לא מעט צורות ולא תמיד ניתן לכמת את מידת הנזק במספרים. לפיכך לבית המשפט יש יד חופשית באומדן ובהערכת הנזק בהתחשב בנסיבות המקרה. תביעה של סכום גבוה יותר להפרה אחת מצריכה מהתובע לספק הוכחות לנזק שנגרם לו באופן ישיר כתוצאה מהפרת הסימן.

הודעה לרשויות המכס

דבר נוסף שיכול בעל הסימן לעשות אפילו לפני הגשת התביעה במידה שיש בידו מידע על משלוח או יבואן המתעתד לייבא לארץ מוצרים המפרים את סימן המסחר הרשום שלו הואלשלוח הודעה רשמית לרשויות המכס על מנת למנוע את הכניסה של המוצרים המפרים לגבולות הארץ. הליך זה נקרא בקשה לעיכוב שחרור טובין. במידה והבקשה תעמוד בדרישות החוק היא תעבור לידי נמלי הכניסה לישראל ובמידה ואכן ייתפסו מוצרים מפרים הם יעוכבו לפרק זמן מסוים על מנת לאפשר לבעל הסימן להילחם על זכויותיו החוקיות.

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

מעבר לכך שלא פשוט להגיש את התביעות ואת הבקשות שהזכרנו לעיל, הרי שבכל הקשור להוכחה שאכן בוצעה הפרה ישנו קושי רב. לא אחת הדיונים בתיקים שנסובים סביב תביעה בגין הפרת סימן מסחרי נמשכים שנים רבות וגוררים הוצאות כספיות גדולות. אי לכך כאשר מתעורר החשד כי אכן התקיימה הפרה של סימן מסחרי ישנה חשיבות עליונה בראש ובראשונה ליצור קשר עם משרד עורכי דין שמתמחה בתחום סימני המסחר כשהדבר נכון גם במקרים בהם מדובר על סימן שאינו רשום כמובן.

ראו גם:

הפרת סימני מסחר בפרסום ממומן

ביטול סימן מסחר

מאמרים נוספים בשבילכם
התנגדות לפטנט
קראו עוד
רישום סימן מסחר בארה"ב
קראו עוד
על פרויקט פינוי בינוי עירוני
קראו עוד
זקוקים לייעוץ? בואו נדבר!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


    תחזרו אליי